verslag kamer 1021 : dag 3-11

11 juli 2012 - Torremolinos, Spanje

Dag 3 (3 juli 2012)

Weer opstaan om 8.30 om tegen 9 uur te gaan ontbijten. Dit wordt al snel een routine. Ook het naar het zwembad stappen gaat vlotter en vlotter.

De trainingen in het licht zoutwater worden steeds zwaarder en zwaarder, ook de droog opwarmingen worden zwaarder en langer. En dit alles in de zon, van minimum 34° C. Ook het terugstappen gaat goed, want dat is richting voedsel. Er wordt een afspraak gemaakt: Als er goed gezwommen is tijdens de trainingen mogen de zwemmers alles eten in het restaurant, maar met maten. Deze afspraak geldt voor iedereen en heel de stage lang.

Dag 4 (4 juli 2012)

Weer hetzelfde ochtendritueel van opstaan, ontbijt, trainen en platte rust.

Maar in de namiddag was er verandering. We gingen naar het strand, !! ☺ Aan het strand werd er gekozen of je even naar wat winkeltjes wou gaan, of veel in de zee wou zwemmen. Er werd ook gevoetbald, maar dit was nadien toch niet zo een super idee, want er was een klein duel, en de teen van Lennert Van de Putte was de niet de sterkste, en brak. Dus allen weer naar het hotel voor het avond eten en daarna vrij te zijn en tegen 22 uur gaan slapen.

Dag 5 (5 juli 2012)

Een standaard dag in Torremolinos voor de zwemmers van MZV-A met het “slapen-eten-trainen-eten-slapen-trainen-eten-slapen”patroon.

Dag 6 (6 juli 2012)

Een volledige dag zonder training, maar we gingen naar het aquapark van Torremolinos, te voet. Dit bleek minder ver te zijn dan het zwembad. ‘S middags gingen we in het hotel eten en in de namiddag terug naar het aquapark.

Iedereen amuseerde zich daar, met het golfslagbad, de verschillenden glijbanen en natuurlijk de show met de zeeleeuwen.

’S Avonds zijn we nog een wandeling gaan doen naar het strand en daar heeft de geweldige hoofdtrainer Serge de zwemmers en trainers getrakteerd op een drankje in een loungebar, met toevallig een Nederland achter de toog ☺.

Dag 7 (7 juli 2012)

Weer een standaard dag in Torremolinos voor de zwemmers van BRABO in Torremolinos met het “slapen-eten-trainen-eten-slapen-trainen-eten-slapen”patroon.

Dag 8 (8 juli 2012)

Nog een dag waar niets zeer speciaal is gebeurt buiten ons standaard patroon. ’s Avonds bleek het wel dat sommige van de jongere zwemmers zich verveelde. Dus dacht de kamer met de oudste (kamer 1021: Johan, Stefan en Jochen) een 1 tegen allen samen te stellen.

Vlak voor de avond training werden er foto’s getrokken van de groepen, en van de volledige groep. Als afkoeling voor de trainers werden ze per ongeluk in het water geduwd.

Dag 9 (9 juli 2012)

’s Morgens was het een ochtend ritueel van opstaan eten en training. Deze training was voor iedereen een Weerstands Vermogen training (broken swim). Hier werd door iedereen afgezien, met goede tijden en minder goede tijden.

MAAR in de namiddag, werd er weer naar het strand gegaan. En daar werd de een tegen allen gedaan, met zeer toffe opdrachten. De groep slaagde er in, met een overschot van 25 seconden de opdrachten allemaal uit te voeren. Hiervoor werden ze op de terugweg beloond met een ijsje (DANK JE SERGE!!!).

’s Avonds werd er door de trainers de miss en Mister verkiezing gehouden, met zeer toffe opdrachten zoals elkaar voorstellen, dansen en iemand ten huwelijk vragen op een origineel mogelijke manier.

Als Miss Torremolinos kwam Jennifer Dierckx uit de bus En als Mister Torremolinos kreeg zij Stefan Fuchs.

Dag 10 (10 juli 1012)

De warmste dag tot nu toe, 40° C in de schaduw. Een heerlijke temperatuur voor sommige, sommige vonden het dan weer veel te warm. Maar het patroon van slapen-eten-trainen-eten-slapen-trainen-eten-slapen” gaat gewoon door.

Sommige zwemmers begonnen uit te kijken naar vrijdag, de dag dat ze naar huis gingen, weer bij de mama en papa zijn.

Dag 11 (11 juli 2012)

Een frissere dag, na de 40° C. Frisse wind die naar de zee waait. Voor de zwemmers van C3 was dit wel niet zo tof, zij hadden Weerstands Capaciteit, dus ze moesten er vaak uitkomen en in de wind staan. Maar al bij al, viel dit nog mee.

Elke keer die berg op naar het zwembad en berg af naar het hotel en de zware trainingen en het letten op het eten begint nu bij iedereen zeer duidelijk te worden. Iedereen is al wat spieren bij gekomen en vet afgevallen.

Ook de zon heeft goed haar werk gedaan, iedereen zijn zwembroek of badpak/sport bikini staat er mooi in gebruind …

Dus pas maar op België als wij vrijdag terug komen:

Er gaat een grote groep gespierde en gebruinde zwemmers en trainers van de bus stappen.

Veel zonnige groetjes van kamer 1021

1. San en Stijn:
    12 juli 2012
    Heerlijk om het verloop van jullie stage te lezen. Nu beginnen we een idee te krijgen van de dagelijkse routine en de activiteiten. Genieten jullie nog maar van het mooie weer, want hier is het weer echt "gene vette". Groetjes aan allen en een dikke kus voor Kali
  2. Ineke en ludo:
    12 juli 2012
    Beste stagegangers geniet nog even van de spaanse zon en morgen gezond weer op richting Belgie.
    Tot morgen.

Ineke en Ludo
  3. Ingrid en Frank:
    12 juli 2012
    Nog een leuke laatste avond en breng aub wat zon mee -die is er toch genoeg bij jullie- want wij snakken ook naar de zon.
    Tot morgen.

Ingrid en Frank